söndag 8 november 2009

Söndag

va de söndag igen, vi e lite trötta här hemma idag. Ludde åkte in på lassa igår, han fick inge luft i går kväll, och tydligen så var de ett krupp anfall, usch Så i natt har jag mest legat och lyssnat på om han andas otäckt när han inte får luft ju. Nu mår han lite bättre, han har inte hög feber iallafall men de piper och väser fortfarande när han andas.

De blir inge kalas för mig och Ludde idag, vi ska mysa i soffan och läsa en bok och se film.
Jörgen och Tilda får fara utan oss.

Undra vad jag ska ta och laga för middag, måste ju laga mat ska ju ha med mig lunch på jobbet ju, annars så skulle de va gott med en varm gröt talrik, och lite mackor. Vad jobbigt de kändes att laga mat.

10 kommentarer:

  1. Men usch...va jobbigt för stackarn....!!
    Brukar han ha det när han är förkyld eller var det första gången???
    Själv så blir det vab förmig imorrn....Thyra har åkt på nån magvirus igen...=(
    Diaree och kräks....=(
    Igen....1 månad sen sist....bläää

    Ha det!

    SvaraRadera
  2. HEJ LINDA!!

    Ja riktigt obehagligt, nä han har aldrig haft de förut. Men han e fortfarande riktigt dålig bara piper och fräser när han andas, blir ju ganska så orolig.

    Me oj lill tjejen, ja hon som nyvari sjuk, synd om småbarna ju, hoppas hon snart blir pigg och att hon inte smittar er, du har väll yt dessi hemma nu!!!
    Hmmm undra vem jag då ska få jobba me.

    KRAAAM

    SvaraRadera
  3. Hej Helena!!
    Men stackars liten!! Har han fått nåt att inhalera eller???
    Hur länge måste han ha så? Jag skulle aldrig kunna sova.....!!

    Jomen det är väl ok me tjejen. Hon har inte bajjat en igår em. Kräktes bara en gång runt 1500 igår så....än så länge har det hållt sig.
    Vi håller tummar o tår.
    Klart jag ahr ytdessi=)=) Ett måste!!

    Hoppas du har en bra dag på jobbet....fasen hade ju velat jobba idag juhh!!
    Ktraaaam

    SvaraRadera
  4. Ja, saknar dig idag ju!!

    Hoppas hon inte kräks mera.

    Nä han fick cortison, men sen har jag suttit i badrummet med en massa ånga.

    Kraaam och undra om vi syns imorgon.

    SvaraRadera
  5. Jaaa jag hade så sett framemot att jobba me dig idag juhhh.
    Hoppas hoppas på att hon kan gå på dagis imorrn....Johan kan nämligen inte va hemma o vabba i veckan...=(=(=(
    Hon har ju inte världens aptit men hon dricker ju en hel del....får väl se...!!

    Vem jobbar för mig idag då??

    Hoppas Ludde kryar på sig snart han me!!

    KRAAAM

    SvaraRadera
  6. Hej! Jobbigt för Ludde..Sixten har haft falsk krupp 3 ggr och det är lika otäckt varje gång...Det blir ngra sömnlösa nätter och nätter då vi tar in honom till oss för vi blir så orolig...Men det är ju som sagt ingen fara utan låter värre än vad det är. När Sixten har fått så har vi virat in honom i ett täcke och gått ut på balkongen och då har det gått över...Det eller ånga brukar fungera.

    Hoppas det snart blir bättre! Kramar till er!

    SvaraRadera
  7. Hej! Har lagt in några bilder förresten :)

    SvaraRadera
  8. De e ju två borta idag så de e jag och erik J som jobbar idag. Tur att jag kunde jobba idag tänk om alla tre skulle ha varit borta.

    Ja jag får väll se om du dyker upp i morgon.

    KRAAAM

    SvaraRadera
  9. Hej Maria!

    Vilka söta bilder du lagt upp, han är ju så söt. Men va är de för skilnad på falsk krupp och krupp är de samma sak eller?

    KRAAAM TILL ER OCH JAG TÄNKER PÅ ER!!!

    SvaraRadera
  10. Hallå!
    Jag tror inte att det är så vanligt med krupp (blir vaccinerade mot det tror jag) utan det heter falsk krupp. Riktig krupp är farligare troor jag men det är sällan någon somo drabbas av det längre..Var noog förr i tiden. Läs om krupp på nätet (vårdguiden) så får du bra svar :)

    Tänker på er med! Gick in i v.13 igår iaf så nu är jag liiite lugnare :)

    KRAM

    SvaraRadera