lördag 11 juli 2009

Funderar

Oj nu vill jag hem och sova, ja jag vet klockan är inte mycket men trött e jag. Idag har det inte hänt mycket hinner inte med så mycket mera än att jobba dessa helger då jag jobbar lång passena. Ser framemot torsdag då jag och eventuellt Jörgen ska iväg på en utflykt ska bli kul och det är även roligt att ha något att se fram emot.

Jag, min mamma och min svärfar satt i går och prata och fundera på om Tilda någonsin kommer att vela tävla i hoppning eller någon annan sport. Jag satt då och fundera på hur jag själv var när jag tävlade i simning och löpning och jag kommer ihåg hur djävulskt ointresserad jag var av att tävla, och detta måste ju ha berott på att jag var så himla rädd för att inte göra bra i från mig, vilket jag fortfarande är. Måste skärpa till mig och sänka mina krav på mig själv, nog duger väl jag som jag e. Ja men i allafall så ser jag ju hos min dotter att hon är precis lika dan. hon är väldigt blyg och försynt och hur får jag henne att bli modigare?? Självklart så berömmer vi henne ofta och säger att hon är duktig och ja jag vet att alla är olika. Men jag vill inte att hon ska sätta lika höga krav på sig själv, eller bli rädd för att inte göra tillräckligt bra ifrån sig som jag har haft eller har på mig själv. Är det någon som har ett tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar