måndag 22 juni 2009

Ny vecka

Oj vad jag har hunnit med mycket idag. Skönt med vardag igen.
På morgonen var jag och tränade rygg, kunde inte låta bli att slänga in några mag övningar oxå. Kände mig så glad och nöjd efter passet, skulle nog inte kunna tänka mig att leva ett liv utan träning, har ju alltid tyckt om att röra på mig. Sen tror jag att det är jätte viktigt att man som förälder rör på sig, och att man överför det på barna. Jag vägrar ha ungar som sitter och spelar deta spel och äter skit mat. Konstigt det där hur uppfostran av barn förändras, när jag var liten så fick ju inte vi iallafall (jag och min bror) vara vara inne dygnet runt och glo på teve, eller spela teve spel. Man skulle ju vara ute och leka. Idag tycker jag att det värkar vara många små barn, som är i samma ålder som mina barn som sitter och spelar data spel, till vilken nytta?

Sen har jag grejat på med rabatterna idag, var iväg och köpte smultron planter och Lavendel blommor. Jag tycker alltid att det är jätte kul när man får göra det fint första gången för sommaren. Men sen efter ett tag är det inte lika spännande att gå och vattna och rensa ogräs. Jag försöker att plantera bara perenner och ät bara saker, för att slippa bry mig så mycket om trädgården, jag vill ju hinna med andra saker som ligger högre i prio listan än trädgården. Ät bara saker är ju perfekt tycker jag, det är ju ganska mysigt att gå och plocka lite olika bär till frukosten och fikat. Dessutom är det ju nyttigt och roligt för barna.

Nu har jag precis kommit hem ifrån jobbet börjar känna mig lite hungrig, tror jag ska koka mig en kopp te och äta några mackor ska ta och kolla om Jörgen oxå vill ha fika. Han brukar aldrig kvälls fika förstår inte hur han överlever, jag kan då inte somna hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar