måndag 29 juni 2009

en bra dag

Ett kanon pass på gymmet!! Blir så glad när jag inte ser ut som en ben get i speglarna!

Idag har det varit en kanon dag, vi har varit på badstranden och badat. Tycker att våran badstrand här i byn är kanon bra. Lagom med folk och INGEN kiosk, så man slipper köpa en massa glass och skit åt ungarna, och det blir lättare att hålla sig till lördagar. Då får man istället ta med sig eget fika. Självklart får mina barn glass på sommaren men jag tycker inte dom ska få de varena dag. Jag brukar ibland frysa in gröna vindruvor åt dom, hur gott som helst och det smakar Pigelin. Man tar isär druvorna och lägger dom på ett fat, sen låter man dom vara inne tills dom är sten hårda.

Hittade föresten en fyrklöver, och då tänkte jag ju direkt att jag skulle åka och köpa en trislott men de glömde jag. De va säkert nu jag skulle ha blivit miljonär. Ja ja men jag ska iallafall rama in den, så får jag väl hoppas att den ger mig massor av tur i livet.
Näe nu kurrar magen dax att gå ner och fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar