måndag 9 april 2012

Sitter här på jobbet igen, ska bli helt sjukt skönt att gå på långledigt snart!!!
Har varit till tandläkaren idag, fick en akut tid, så skönt!! skönt att ha en hel tand i alla fall så nu kan ja äta och leee som vanligt igen.

Imorgon ska ja träffa Nina blir en utflykt med bådas ungar ska bli trevligt titta på lite djur och fika.

De här med att ge söta saker åt sina barn tycker jag e helt ok, nu mena ja inte att mina ungar får godis och bullar hela tiden men jag har aldrig haft några förbud hemma emot söt saker och onyttig mat. Tycker att de hör till de normala att äta godis eller en bulle ibland, gillar inte förbud kring mat. Eftersom mina egna matvanor har varit sjukt strikta under diet perioden, och kommer att vara de fler gånger så tycker jag att de e viktigt att mina barn kan ha en mamma som sitter i soffan med dom och äter godis ibland och även vanlig mat eller va de nu är.
Mitt förhållande till mat under en vanlig period dvs ingen dietperiod vill jag ska ju vara sund inga förbud mm, tror att de e den perioden som påverkar mina barns och deras syn på mat, och då vet dom oxå anledningen till varför jag under vissa perioder väger min mat och att de finns en orsak och ett syfte me de.

Skriver nog de här för att jag under min diet speciellt till en början funderade på hur mina barn skulle ta de, tänkte speciellt på hur min tio åriga dotter skulle ta de, eftersom alla tjejer någon gång i livet tycker att dom e tjocka så ville jag absolut inte bidra till något sjukt tänk kring mat till henne. Men dom tog de bra och dom förstod även varför jag gick på diet och jag tror mest dom tyckte de va lite synd om mig som inte fick äta fredagsmys.

blabla mina virriga tankar. Ingen träning blev de idag ville ju inte visa mig tandlös och flämtande på gymmet heller, blev ganska skönt me en helvilo dag har liks träningsvärk både i ben och länd rygg gahhh va de tar på.

4 kommentarer:

  1. Gillar verkligen din blogg och din inställning! Är så imponerad av dig som satsar trots barn som tar mycket tid. "Vill man så kan man" är verkligen något som du visar! Att du sedan är en av få tävlande som inte har opererat brösten gör att jag gillar din stil ännu mer:) Lycka till med din satsning!

    SvaraRadera
  2. Men oj!! tack vilken fin komplimang:) vad glad ja blir.

    Stor kram till dig :)

    SvaraRadera
  3. Helena du är en grym förebild måste jag säga!Du ska vara stolt över dig själv. Glad att jag hittade din blogg och dig efter så många år:) Stor Kram // Sandra

    SvaraRadera
  4. Tack Sandra!! Roligt att höra :)
    Och så kul att du hittade igen mig blev jätte glad.
    Föresten gud va dina barn e lik dig, flickan ser ju ut som en kopia av dig ju.
    ha de så bra så bra i fjälls nu.

    Kramkram

    SvaraRadera