tisdag 10 juni 2014

Alltså kalla mig för lat eller va ni vil 
"eller ni få tyck va ni vill "
ja gör som ja vill o tyck e rätt ändå"

Ja vill lära mina barn att ta eget ansvar!!
Tror på fullaste allvar att de kommer att hjälpa dom i deras framtida yrkesliv och i annat oxå!! Av den enkla anledningen så får dom ta mycket eget ansvar va de gäller tex val av sina idrotter. 

De här med barn och deras intressen, vafan ska dom idag inte ta något som helst eget jäkla ansvar.?

Så här gör jag. 
ja hjälper gärna mina barn 
OM JAG HAR LUST !! 
Då kan ja ibland hjälpa Tilda med mockning utfodring och ridning om hon e sjuk eller något annat viktigt kommer i vägen så att inte hon hinner rida mocka o ja allt de där.  Men annars så gör hon ALLT själv, (följer fortfarande med på ridturer och tävlingar o träningar naturligtvis.)( fast idag messade hon mig,mamma kan ja inte få rida själv på ridbanan)

 Så här ser ja på de, vill ungen ha en häst så ska hon inte bara sätta sig på ponnyn som en prinsessa o rida ALDRIG i helvete!!  Hon få allt gör allt annat oxå. 
Ja blir fan galen på mammor o pappor som gör allt åt sina barn!! o säkert finns de dom som ser mig som för hård men vetni de skit ja i. 



Ludde han spelar hocky o han måste ju som ha med sig grejer dit  o de som ska med bärs av den som ska spela. 
Däremot behöver han bli bättre på att hålla koll på sina grejer,och packa upp sin väska, men de kommer:) o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar