lördag 19 oktober 2013

Full rulle med barnas aktiviteter, ponny fridrott och ishockey och gympa  tar mycket tid!!! Men tänk så fantastisk att dom har intressen och en tillhörighet i någonting. Viktigt med intressen och kompisar. 

Jag tyck fasen de e mest kul med dessa idrotter vissa dagar e lite köriga men va fasen de bli oftast bra med planering!!
Är ju lite av en kontroll freak!! 
Så här ser våra dagar ut på veckan.
"Sedan ha vi ju även en drös av djur här "

Måndag hockey 
Tisdag ridning 
Onsdag läxor men annars helt tomt konstigt??
Torsdag hockey för Ludde
 och fridrott och stallet för Tilda 
Fredag ridning 
Lördag hockey 
Söndag gymnastik för Ludvig och ridning för Tilda 

Ja jobbar 83 procent och jag tar mig tid för att träna och laga bra mat,och träffa kompisar och genomföra en tävlingsdiet!!! 
Mina ungar mår bra och är friska och krya!!
 me de vill ja INTE skryta utan mest bara poängtera att de går om man vill prioritera ett aktivt familje liv. 
Fattar inte när folk säger att dom inte har tid, till de ena o andra. Nä så är de kanske OM man inte prioritera vissa saker. 
Ett tips för att få i sig bra mat är att sluta små laga mat!! Tar lika lång eller kort tid att laga 3kg kyckling i ugn eller en filé. Planering är viktigt!! Jag sitter sällan vid teven för  de kan ja sägga att de prioriteras inte!! en stund på kvällen men inser ganska omg att ja e för trött o så stupa ja  i säng istället.

Helt övertygad om att, rörliga barn e glada barn!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar