tisdag 23 april 2013

Vad passar bättre än att baka bröd denna regniga dag :) mysigt när de lukta nybakat.

Vet att Cilla ville ha recept och eftersom de inte går att svara på kommentarer ifrån min mobil så skriver ja de här.

50g jäst
25g smör
5dl mjölk
Typ 2msk honung eller sirap
2tsk salt
Sen dom olika mjölen ja ta de som finns:)
Denna gång tog ja
Grahamsmjöl, vetemjöl och rågsikt:)
Och ibland har ja haft olika fröer eller russin.

Jäser de ca 30-40 minuter sen engång till i ca 30 min efter ut bak.
Sen använder jag stektermometer 96grader ugn ha ja på typ 175g varmluft.

Har lite smått paniken är nästan helt utan protein pulver. Väntar däremot på paket ifrån FAIRING :) hoppas hoppaaaas att de kommer snart!!
Men vilken tur att våra duktiga höns tok lägger ägg, så att ja kan steka till omelett till kvällsfika:)

Baksida ben / mage blev de idag, gick hyfsat bra inget grymt gåshuds pass men helt ok:) nu måste ja verkligen ge allt vid varje jäkla gym pass speciellt när de e axlar och rumpa båda muskelgrupperna ska va som runda klot hahah Woohooo de e mitt mål :)




2 kommentarer:

  1. Såg ju smarrens ut, tro jag överraskar min karl med nybakt till helgen! :)

    SvaraRadera