tisdag 15 september 2015

Vad jag älskar denna hund, tro hon e min stora kärlek :)

Dagen har varit ok tränat och suttit och tittat på bilar på blocket. 

Köpte en bok men ha inte tagit mig för o läsa den än, började baka bröd istället 
Ljusa fluffiga onyttiga frallor, goda med smör o ost på. Barna och Jörgen älskar dessa mackor och allt behöver inte vara nyttigt tyck ja. Vad sänder man för signaler åt sina ungar om allt ska va "super nyttigt" då självklart utan vanligt mjöl, laktos och vanligt jävla smör.
 nä istället ska ju fasen allt va gjort av kokos olja mandelmjöl och mjölk som absolut inte är från en ko.  Blir galen på all jävla hets om allt. Självklart ska man äta bra mat, men man måste ju även kunna unna sig onyttigheter och även nybakat vanligt bröd tex. Jag älskar ren och rejäl mat som jag vet vars den kommer ifrån tycker tex att det är en otrolig lyx att ha egna glada hönns som lägger goda fina ägg och egen kokad sylt och gelé och Jörgen som jagar så vi få kött i frysen de e något jag verkligen tycker e lyx och jag känner ju vilken skilnad de e på den maten gämfört med den från en fabrik. 
Samma sak med denna hets om att hålla på med alla jävla selfies. Hur mycket bekräftelse behöver folk egentligen om sitt utseende ? 
Blir så trött på att ALLT ska handla om de ytre och att de e de man isåfall får bekräftelse för, de borde ju istället va för hur man beter sig och om man gör bra snälla saker och har en ödmjukhet och för ens personlighet. Blir så galen på hur de sjunker ner i åldrarna, småungar som putar med munnen och håll på, och de e ju inte så konstigt eftersom många vuxna håller på o lägga ut sina tillgjorda bilder  stup i kvarten. 

Lite gnällig idag kanske men tycker att allt ba e galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar